۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۰۲

مدیرکل منابع طبیعی گلستان:

مجوزی برای ورود خودرو به پارک جنگلی النگدره صادر نشده است

مجوزی برای ورود خودرو به پارک جنگلی النگدره صادر نشده است

گرگان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: تاکنون درخواستی از سوی مدیریت شهری گرگان برای ورود خودرو به پارک جنگلی النگدره ارائه نشده و اداره منابع طبیعی با اجرای آن مخالف است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید سلامتی شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد تاکنون مجموعه مدیریت شهری گرگان هیچ درخواستی برای تحصیل مجوز ورود خودرو به پارک جنگلی النگدره ارائه نداده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: با هدف حفظ و صیانت از عرصه‌های رویشگاهی پارک جنگلی النگدره، اداره کل منابع طبیعی گلستان با ورود خودرو به این منطقه مخالف است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر است، قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان در اجرای طرح‌های منابع طبیعی گلستان هزینه کند و این منابع مالی از محل فروش اموال مازاد دولتی تأمین خواهد شد.

سلامتی گفت: مشارکت و نقش آفرینی سپاه در حوزه منابع طبیعی در بخش بیابان زایی مناطق شمالی گلستان متمرکز است و مرزنشینان گمیشان تا مراوه تپه از آثار این مشارکت اجتماعی برخوردار خواهند شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: آتش سوزی در جنگل‌های گلستان از لحاظ وسعت ۸۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد.

وی گفت: آتش سوزی اخیر در بخشی از جنگل‌های گالیکش، عمدی بوده و عوامل آن تا حدودی شناسایی شده است.

کد خبر 5731781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha